5 kesan sampingan minum ESP Shaklee selama 3 tahun - Pengalaman sendiri

ESP atau nama penuhnya ESP Protein Isolate (Energising Soy Protein) memang  ratu di hati saya jika dibandingkan produk Shaklee yang lain. Bukan maknanya produk lain tak bagus, cuma peranan protein ni sangat banyak dalam diet harian. Dan secara peribadi, pengambilan vitamin lain lebih baik kesannya pada saya bila tambah protein.

Ramai sebenarnya di kalangan kawan-kawan saya jatuh cinta kepada Shaklee disebabkan ESP. Hari ni saya nak kongsi pengalaman amalkan ESP sejak tahun 2011.

5 kesan ambil ESP yang saya paling tak boleh lupa

1. Gastrik sejak Tingkatan 4 boleh dikatakan hampir tiada. Jika angin masuk perut sesekali tu biasanya sebab lambat atau silap makan. Tiada dah lalui pengalaman pahit gastrik berguling-guling sampai muntah hijau macam dulu.

2. Masalah kencing manis @ GDM masa mengandung anak ke-3 dapat dikawal dalam masa seminggu lepas kawal diet dengan bantuan ESP. Alhamdulillah sekarang sedang mengandung anak ke-4 dan disahkan bebas GDM

3. Stretch mark gelap pada perut lepas bersalin anak pertama dan kedua hilang sejak 2012. Bila mengandung lagi, kesan regangan tu cerah tak kehitaman

4. Parut kesan kena minyak panas di kaki pada tahun 2008 akhirnya hilang selepas  3 bulan amalkan ESP pada tahun 2011. Seronok sebab tanda terus hilang tanpa kesan langsung.

5. Badan yang cepat penat akibat menyusu setiap tahun sejak 2008 hingga sekarang, dapat dipulihkan tenaga selepas ambil ESP. Sesekali bila tak sempat ambil memang rasa lambat hilang letih-letih badan tu.

Sebenarnya ada lagi kesan lain yang tak saya ceritakan seperti kesan pada kulit, rambut, penyusuan ibu dan lain-lain.

Rasa sendiri #shakleeeffect ESP kegemaran ramai ini, Insya Allah tak menyesal dan tak dapat dilupakan kebaikannya.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut

ZETI HAFIZA
0199366681

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...