Kenapa kena tukar cermin mata setiap kali beranak?

Haaa... hari ni nak gi collect cermin mata baru kat kedai. Maklumlah, sejak beranak memang standard berganti spek 2 kali bagi setiap anak. Hebat tak? Ni jangan pulak ada yang takmo beranak sebab taknak kerap ganti cermin mata! Cerita ni berdasarkan pengalaman saya, mungkin ibu-ibu berkacamata lain tak perlu pun tukar spek lepas beranak.

Jangan salah faham. Bukan maknanya keluar labour room atau masa pantang terus kena gi tukar spek. Hahahaha.. ada ke macam tu? Sebenarnya nak cerita tentang keaktifan anak-anak saya yang sangat suka sabotaj spek ibu mereka. Anak sulung, Ahmad Nabil paling sopan sebab hanya satu sahaja spek ibu dipatahkan. Memang tabiat anak-anak saya suka tarik cermin mata ketika sedang disusukan. Lepas kejadian tu saya pakai contact lens je. Dah besar sikit baru saya kembali berkaca mata. Keluar anak kedua, Ahmad Naufal... 2 buah cermin mata pula yang rosak. Puas sorok, jumpa je dia... Terbaru, Ain Nashwa yang baru berusia 8 bulan dah pecahkan cermin mata ibu.

Pengajarannya, ibu-ibu berkacamata kena berhati-hati. Kalau ibu tak cuai atau anak tak lasak sangat... mungkin tak berlaku kejadian berganti-ganti cermin mata ni. Heeee

Apapun, boleh juga usaha untuk tidak memakai cermin mata. Kawan-kawan seangkatan ramai juga yang buat lasik. Ada juga yang dah berjaya turunkan power spek mereka dengan mengamalkan Carotomax Shaklee. Bahkan, sampai tahap tidak perlu pakai cermin lagi kerana masalah rabun pulih sepenuhnya.
Carotomax ni adalah pro Vitamin A yang sangat bagus untuk kesihatan mata. Saya pun sedang berusaha amalkannya. Harap-harap ada kesan positif pada masalah rabun jauh ni. Insya Allah.
Nak Cuba Carotomax, boleh hubungi saya ye!


Ibu berKacamata,

ZETI HAFIZA
+60199366681

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...