Testimoni : Supplement Shaklee untuk batuk berpanjangan ketika mengandung

Setiap kali mengandung, saya akan mengalami masalah batuk berpanjangan hingga berbulan-bulan lamanya terutamanya di waktu malam. Ubat batuk memang tidak dapat membantu. Ketika mengandung anak pertama dan kedua saya terpaksa mengambil ujian TB, pemeriksaan paru-paru dan pernafasan. Pemeriksaan lanjut doktor mendapati saya mengalami masalah refluk asid akibat sfinker esofagus yang tidak kuat. Batuk adalah sebahagian simptomnya sahaja. Saya ada cuba amalkan mengambil madu sebagaimana petua tradisi tetapi masih kurang berkesan. Kemudian, seorang sahabat menyarankan saya memgamalkan makan bawang putih bakar setiap hari. Oleh kerana saya tidak tahan dengan bawang putih bakar, saya akhirnya memgambil 2 biji tablet Garlic Complex Shaklee setiap malam sebelum tidur.  Selain itu, saya turut mengambil sebiji  Omega Guard bagi mengurangkan  inflamasi dan "memanaskan" dada ketika tidur.
Alhamdulillah.... hanya sehari selepas pengambilan, batuk sudah mula berkurangan. Dan selepas beberapa kemudian, saya telah sembuh dari batuk berpanjangan. Syukur Ya Allah... berakhirlah penderitaan setiap malam tidak dapat tidur kerana batuk. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...