Rahsia Lebih Muda - Pantau tahap kesihatan anda!

Pemeriksaan tahunan

Dah hujung-hujung tahun ni, tiba-tiba teringat pada medical check-up yang kami buat setahun lepas. Kebetulan masa tu ada promosi di BP Lab Seremban. Ada lebih kurang 60 test kami berdua suami isteri, dapat diskaun hingga 40%. Antara ujian yang dibuat termasuk haematology (profil darah), fungsi hati dan buah pinggang, screening cancer dan hepatitis dan ujian lipid. Alhamdulillah, secara keseluruhannya kami sihat dan normal. Cuma paras kolesterol jahat berada di sempadan pada kami berdua dan saya berisiko kekurangan iron dalam darah serta kencing kotor.

Tindakan susulan

Selepas dapat keputusan makmal, kami dapat konsultasi percuma dari Doktor di makmal tersebut. Syukur pada Allah yang bukakan hati dan beri ilham pada kami lakukan pemeriksaan tersebut. Baru sedar, bila usia melewati angka 30 dan mempunyai sejarah keluarga yang mempunyai beberapa masalah kesihatan - risiko untuk turut mengalami masalah yang sama adalah tinggi.

Susulan itu juga kami berazam memperbaiki tahap kesihatan, membuang gaya hidup kuranh sihat dan terus melakukan pemeriksaan kesihatan dari masa ke semasa. Kesannya mungkin bukan hari ini, tetapi di masa tua kelak jika dipanjangkan usia.

Muda 10 tahun dari usia?

Malam tadi saya buat Real Age Test di web Dr. Oz yang popular dalam slot kesihatan rancangan Oprah. Walaupun soalannya panjang dan memakan masa, seronok sungguh bila saya muda 5 tahun dari usia sebenar. Hehehe... jangan tak percaya ye.

Dalam web ni ada banyak tips untuk kita jadi lebih muda. Bukan muda dari segi luaran sahaja. Malahan muda dari segi kesihatan, mental dan fizikal. Antara tips penting untuk elak penuaan sebelum usia :

1. Ambil makanan seimbang seperti dalam piramid makanan yang dicadangkan. Minum air mesti cukup.
2. Amalkan gaya hidup sihat. Jangan ambil alkohol, merokok dan elakkan penggunaan ubatan/ kosmetik yang mengandungi bahan kimia.
3. Lakukan senaman yang sesuai dan bersukan untuk kekal cergas.
4. Kekalkan berat badan ideal
5. Dapatkan tidur yang cukup dan berkualiti
6. Ambil suplemen penting seperti multivitamin, antioksidan dan asid lemak perlu seperti omega
7. Urus stress dengan baik. Bersosial secara sihat untuk kesihatan emosi.
8. Jalani hidup secara normal dengan penuh kasih sayang - berumahtangga, mempunyai anak, berbaik dengan ahli keluarga dan kawan-kawan.
9. Pantau tahap kesihatan dari masa ke semasa. Dapatkan rawatan segera jika disahkan mempunyai sebarang masalah kesihatan
10. Jangan lupa berpegang kuat pada ajaran agama untuk kekal positif dan ia akan menjadikan jiwa serta rohani anda lebih muda.

#jomsihat

Makan Produk Shaklee Tapi Tak Kurus?

Baru-baru ni saya terima pertanyaan dari pembaca blog mengenai masalah yang dihadapi setelah mengambil set suplemen yang dicadangkan kepada mereka yang nak kuruskan badan. Cik Puan ni mendakwa, berat badannya tak turun bahkan perut makin buncit selepas ambil produk Shaklee. Ada 4 jenis produk yang diambil iaitu Lecithin, Alfalfa, HerbLax dan ESP. Gara-gara tak dapat berat badan yang diidamkan selepas hampir 2 bulan mengambil Set Kurus tersebut, Cik Puan ni agak beremosi ketika menghubungi saya

Edisi Siasat


Secara ringkas, saya bertanya beberapa soalan untuk cuba membantu Cik Puan ni. Saya dapati beliau telah mendapat konsultasi cara makan yang betul dari pengedar bebas Shaklee yang menjual. Cuma saya tak pasti samada Cik Puan ni mengambil suplemen seperti dicadangkan dengan konsisten. Ikut pengakuan beliau, memang konsisten katanya. Kemudian saya 'bedah siasat' pula tabiat pemakanan harian dan cara hidup Cik Puan ni. Nampaknya saya dapat beberapa masalah beliau setelah berjaya menghadiahkan beberapa soalan yang mencabar minda... antaranya : 

  1. Sukar kawal nafsu makan - sehari beliau akan mengambil 3 hingga 4 hidangan yang tinggi karbohidrat seperti nasi. Belum termasuk kudapan ringan yang manis dan tidak sihat
  2. Tidak aktif - bukan sahaja Cik Puan ni tidak langsung melakukan sebarang aktiviti sukan/ riadah dalam masa seminggu. Malahan kebanyakan masa senggang, beliau lebih suka berehat di depan TV dari berkebun. Tambahan pula, kerja di pejabat banyak duduk dari bergerak ke sana sini
  3. Berat naik berterusan selepas bersalin - selama 3 tahun selepas melahirkan anak kedua, Cik Puan ni memang mengalami kenaikan berat berterusan (tidak turun-turun). Jumlah kenaikan berat hampir 20kg dalam masa 3 tahun. 

Kurus cara 'Short Cut'


Suplemen bukanlah 'ubat ajaib' yang boleh hilangkan berat berlebihan dalam jangka masa singkat tanpa usaha lain. Ia hanya membantu usaha tersebut supaya lebih berhasil. Jika anda masih lagi mahukan cara 'short cut' untuk kurus, boleh la buat pembedahan buang lemak atau sedut lemak yang berkos tinggi dan berisiko. Ataupun boleh cari ahli sihir seperti Harry Potter yang mungkin ada magic potion yang boleh kuruskan badan. Mungkin lampu suluh Doraemon juga boleh membantu kecilkan saiz anda dalam masa beberapa saat sahaja. Jika mampu, buat sahaja DIET EKSTREM seperti model barat Anna Swarz yang memakai baju saiz negatif 4. 

Dapatkan berat badan ideal secara sihat


Pilihan terbaik, berdietlah secara sihat. Ubah cara hidup dan cara pemakanan anda. Jika mengambil sebarang suplemen, pastikan ia selamat dan berkesan dan kombinasikan dengan cara hidup sihat. Pilihlah yang berkualiti, bebas dari bahan kimia berbahaya dan disokong oleh kajian klinikal bagi memastikan keselamatan dan keberkesanannya seperti Shaklee. Jom baca komen Kevin Zahari mengenai isu ini :  

Asthma : Simptom, komplikasi, cara pencegahan dan makanan yang digalakkan

Apa itu asthma?


Penyakit asthma ni sebenarnya belaku apabila saluran udara ke paru-paru membengkak hingga menyebabkan laluan udara semakin sempit. Apabila berlaku serangan, pernafasan akan jadi sukar dan mengeluarkan bunyi 'wheezzing', dada terasa sempit dan sakit, batuk dan adakalanya menyebabkan pernafasan terhenti seketika.  Semasa serangan asthma, lendir atau mukus akan tersumbat di dalam saluran saluran pernafasan yang sempit dan menjadikan udara yang disedut masuk dan keluar sukar melalui tiub tersebut.

Simptom Asthma

  1. Batuk terutamanya malam 
  2. Nafas berbunyi
  3. Dada terasa sempit
  4. Susah bernafas

Komplikasi Asthma

  1. Kematian
  2. Mengurangkan kemampuan bersukan/ melakukan aktiviti lasak
  3. Gangguan kekal fungsi paru-paru
  4. Batuk berpanjangan
  5. Sukar bernafas dan terpaksa pada alat bantuan 

Perkara yang boleh cetuskan asthma


  1. Habuk, hama, udara lembap, kulat, debunga
  2. Udara tercemar, asap rokok, pewangi, partikel diesel/ petrol, bau cat, gas memasak, bahan pencuci, 
  3. Perubahan cuaca
  4. Aktiviti berlebihan
  5. Stress dan emosi

Cara cegah Asthma


  1. Alas tempat tidur dengan bahan kalis alergi untuk kurangkan pendedahan terhadap habuk/ hama
  2. Elakkan penggunaan karpet atau vacuum dengan kerap
  3. Gunakan bahan cuci yang bebas dari pewangi dan bebas dari bahan kimia
  4. Di rumah, kawal paras kelembapan persekitaran dan baiki kebocoran yang boleh menyebabkan pertubuhan kulat
  5. Pastikan rumah dalam keadaaan bersih dan jangan simpan bekas makanan di dalam bilik tidur bagi mengelakkan kehadiran lipas. Serpihan cecair dan anggota badan lipas boleh mencetus serangan asthma pada sesetengah orang 
  6. Jika seseorang itu alahan kepada binatang tertentu, pastikan binatang tersebut dibawa keluar dari rumah. 
  7. Tukar penapis udara/ air cond/ penapis asap rumah dengan lebih kerap
  8. Jangan biarkan asap rokok dalam rumah anda. Minta ahli keluarga/ tetamu merokok di luar rumah. Sebenarnya sisa rokok yang melekat pada pakaian dan rambut mereka juga boleh mencetus serangan asthma. Seoloknya nasihatkan mereka berhenti merokok
  9. Selagi boleh, elakkan diri dari kawasan udara tercemar, habuk dari kilang dan bulu binatang.
  10. Kurangkan stress dan jangan lakukan aktiviti yang menggunakan pernafasan secara berlebihan seperti menangis, menjerit, latihan berat dan ketawa. Kawal emosi.
  11. Gunakan pencuci yang bebas bahan kimia di rumah. Minimakan penggunaan pewangi dan apa sahaja yang menggunakan bahan kimia seperti ubat nyamuk, penyembur serangga, racun rumput dan lain-lain lagi.

Makanan tambahan untuk asthma

  1. Makanan yang kaya Antioksidan seperti sayur-sayuran yang kaya dengan vitamin A, C dan E membantu mengelakkan dan mengurangkan keradangan/ inflamasi pada salur pernafasan.  
  2. Asid Lemak Perlu Omega-3 di dalam ikan juga digalakkan untuk diambil oleeh pesakit asthma. Kajian mendapati ia boleh meningkatkan kesihatan salur pernafasan dan mengelakkan sekatan udara dalam salur pernafasan. Kajian lain seperti di sini juga menunjukkan, ibu yang mempunyai genetik asthma boleh mengurangkan risiko asthma ke atas bayi yang dikandung dengan cara mengambil minyak ikan Omega 3 semasa mengandung. 
Jika anda tidak yakin diet harian  mengandungi kadar antioksidan dan Omega 3 yang mencukupi untuk membantu pencegahan asthma, mengambil makanan tambahan adalah satu pilihan bijak. Ia mungkin dapat membantu anda mengurangkan kebergantungan terhadap ubatan steroid atau sintetik yang boleh mendatangkan kesan negatif di masa akan datang. Supplement Shaklee yang dapat membantu pesakit asthma : 
  1. Vivix : mengandungi Resveratol, bahan antioksidan yang telah terbukti secara saintifik membantu memberi perlindungan kepada sel. Tindakan Vivix adalah pada peringkat sel yang nyata lebih berkesan.
  2. Vita-E Complex dan CarotoMax : antioksidan larut lemak membantu meningkatkan sistem imun yang penting untuk melawan penyakit
  3. Sustainable Release Vita-C :  antioksidan larut air yang juga membantu pertahanan sistem badan
  4. Omega Guard : asid lemak baik dari ikan laut dalam. Membantu mengawal keradangan yang boleh menyebabkan asthma
Kombinasi sebahagian produk disenaraikan di atas sebenarnya sudah dapat membantu menguatkan pertahanan badan pesakit asthma supaya tidak mudah terkena serangan. Ia sesuai dijadikan pilihan bagi langkan pencegahan dan perawatan bagi mereka yang ingin lebih sihat secara semulajadi tanpa ubatan sintetik..

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan berkenaan produk!
 
 ZETI HAFIZA ZAKARIA
Shaklee Independent Distributor
ID : 854120
+6019 936 6681
www.facebook.com/bigsmilezone bigsmilezone@gmail.com

Legakan perut berangin dan cirit birit

Air mudah tercemar semasa banjir dan bencana

Musim cuaca tak menentu, hujan dan banjir ni sepatutnya kita lebih berhati-hati memilih dan menyediakan makanan. Makanan dan air mudah tercemar ketika ini. Pastikan air minuman di tapis dan dimasak sepenuhnya. Ibu-ibu sebaiknya menyediakan makanan di rumah, elakkan 'tapau' kecuali tahap kebersihan makanan tu diyakini selamat. Bakteria dan virus tersebar melalui air dan aktif pada suhu tertentu.

Cirit birit dan perut berangin

Entah mana silapnya, kami suami isteri diserang sakit perut dan cirit birit semalam. Mujur ada lebih dari satu tandas, kalau tidak boleh jadi 'bergaduh' berebut turn. Sakitnya melarat hingga badan jadi lemah dan sakit-sakit. Edisi Siasat Khas kami menghasilkan teori, kami tersalah makan semasa pulang outstation dari Terengganu.  Masa tu banjir belum reda, cuma laluan balik dah dibuka. Kami singgah makan di salah satu R & R dalam berjalanan dari KT ke KL. Tapi itu cuma teori, tak dapat dibuktikan. Apa yang kami belajar, sebaiknya kena hati-hati memilih makanan semasa musim bencana ni.

Legakan perut tidak selesa dengan cepat

Secara peribadi, saya gemar mengambil Peppermint-Ginger Plus (PGP) bila perut tidak selesa dan berangin. Masa alahan mengandung dulu, memang PGP melegakan dan membantu. Begitu juga saat perut meragam seperti semalam. PGP ini saya gemar ambil di waktu pagi selepas makan. Mengurangkan rasa sebu dan angin. Ada kala saya cuma masukkan sebiji dalam air teh panas untuk dapatkan rasa teh peppermint halia yang sedap dan mempunyai kesan aromaterapi.

Ganti air yang hilang dengan cepat

Kunjungan 'berterusan' ke tandas ketika cirit birit menyebabkan kita terhidrasi dengan mudah. Badan akan lemah, sakit kepala, dahaga dan tidak bertenaga apabila air kurang dalam badan. Begitu juga kalau kita mabuk perjalanan dan hamil. Sesetengah orang akan muntah berterusan hingga mengalami masalah dehidrasi. Performance Drink (PD) Orange Flavour ni jadi kawan baik saya di saat-saat ni. Sangat best sebab mudah disediakan dan rasa semulajadi oren tanpa pemanis sintetik. Kebaikan PD ni, dapat membantu hidrasi cepat. Hidangan PD ini adalah alternatif yang sihat menggantikan minuman isotonik @ minuman tenaga komersial yang rata-rata mengandungi paras gula yang tinggi dan bikarbonat.

Sakit/ musibah sebagai kifarah dan penghapus dosa

Apa pun, saya bersyukur dengan rasa sakit yang singgah. Bila terbaring kesakitan, akan lebih banyak berfikir tentang dosa pahala dan mati. Sambil tu dapat juga mengingati rakyat Malaysia yang terlibat dengan Banjir Pantai Timur Disember 2013. Semoga diberi kesabaran dan ganjaran pahala kepada mereka, didatangkan bantuan dari segenap penjuru.
Alhamdulillah, kesakitan saya yang sedikit ni beransur reda. Harap dapat kembali bekerja seperti biasa.

Hubungi saya untuk mendapatkan produk Shaklee anda sekarang! 

ZETI HAFIZA ZAKARIA 
Shaklee Independent Distributor [ID : 854120] 
+6019 936 6681 
www.facebook.com/bigsmilezone 
bigsmilezone@gmail.com

Minyak ikan mampu cegah asthma pembawakan genetik pada bayi yang dikandung

Kajian saintis dari Australia

Makan lebih banyak ikan dicadangkan sebagai salah satu langkah yang mungkin membantu mengurangkan masalah asthma. Populasi manusia seperti komuniti di Eskimo mengambil diet yang tinggi kandungan ikan menunjukkan kadar asthma yang rendah. Sebaliknya, dalam komuniti yang mengambil diet yang tinggi lemak tepu, kadar asthma adalah tinggi. Hasilnya, satu teori mengatakan bahan dalam minyak ikan yang mengurangkan inflamasi (keradangan). Keradangan menyebabkan salur pernafasan membengkak salur pernafasan sempit dan mencetuskan serangan asthma.

Satu lagi kajian selama 16 tahun dijalankan ke atas sekumpulan wanita mengandung yang mempunyai genetik asthma menunjukkan pengambilan supplemen omega-3 semasa hamil akan mengurangkan risiko asthma pada bayi yang dilahirkan itu. 

Pencegahan awal

Hasil kajian tersebut nampaknya memberi sinar baru bagi mereka yang mempunyai masalah asthma. Jika ia adalah pembawaan keturunan, pengambilan minyak ikan semasa mengandung didapati dapat membantu mengurangkan peluang anak yang dikandungkan itu mendapat asthma. Ibu-ibu nampaknya tidak boleh mengambil ringan dengan cadangan untuk mengambil supplement minyak ikan semasa mengandung. Begitu juga dengan mereka yang memang telah disahkan mempunyai masalah asthma. Pengambilan minyak ikan secara berterusan juga boleh menjadi langkah alternatif untuk kesihatan saluran pernafasan anda.

Minyak ikan pilihan ramai

OmegaGuard adalah supplement minyak ikan bergred farmaseutikal  yang sedang hangat di pasaran sekarang. Kapsul yang kaya dengan asid lemak yang baik untuk kesihatan seperti omega 3, AHA dan DHA. Minyak ikan ini diekstrak dari isi ikan laut dalam dan melalui 3 peringkat penulenan bagi menyingkarkan bahan cemar yang mungkin ada di dalamnya. Omega Guard bukan sahaja baik untuk kesihatan jantung sahaja, malahan baik untuk perkembangan otak dan saraf, kesihatan sendi, kesihatan mata, pengurusan berat badan dan banyak lagi. Ia sesuai untuk semua peringkat usia seawal umur 1 tahun lagi.


Hubungi saya untuk mendapatkan Omega Guard anda sekarang! 

ZETI HAFIZA ZAKARIA 
Shaklee Independent Distributor [ID : 854120] 
+6019 936 6681 
www.facebook.com/bigsmilezone 
bigsmilezone@gmail.com

Boleh Kaya dengan Bisnes Online?

BERMULA DENGAN ANGANAN

Dulu bila baca kisah Irfan Khairi yang jutawan sebelum umur 30 dengan perniagaan internet, memang teruja tapi blurrr.. Tak nampak jalan, tak rasa pun boleh. Asyik fikir, 'dia bolehla' 'Angan-angan saja aku ni'. Agaknya umur masih mentah. Tak fikir pun sampai ke situ.  Kawin pun belum masa tu. Dapat kerja tetap dengan gaji pokok RM1630 (9 tahun lepas) tiada hutang lain kecuali PTPTN.. cukuplah, kan? Lepas diri sendiri, dapat bg parents, simpan Tabung Haji.. ok apa...
Dua tahun lepas.. bila baca mentorku fulltime housewife boleh dapat pendapatan 5 angka secara online.. rasa nak cuba. Target dapat beberapa ratus nak lepaskan kos supplement sendiri je. Tak fikir jauh. Selesa dengan keadaan diri sendiri.

TURNING POINT

Masa berjalan, sampai berlaku insiden. Dah terhantuk baru terngadah. Kos hidup bertambah. Duduk buat kira-kita, defisit rupanya perbelanjaan selama ni. Syok sendiri. Buat simpanan, hujung bulan bila tak cukup duit, mulalah korek tabung. Cuba berjimat.. dapat juga kurangkan defisit tapi masih tak selesai masalah. Mujur juga kami bukan jenis suka bermewah. Semua benda naik harga.. barang makanan, yuran taska, pengasuh pun dah demand. Dulu RM200 seorang anak. Sekarang RM300 seorang dan dah bertambah pula anak.
Tiada jalan lain.. buat mesyuarat tergempar. Kena cari income tambahan juga.

RETIRE YOUNG RETIRE RICH

Alhamdulillah.  Pada umur 30 tahun saya mulakan langkah. Selepas 2 tahun merasa pendapatan 5 angka yang selama ini saya ingat tak boleh. Target dalam masa kurang setahun akan jadi 6 angka. Nak tambah lagi simpanan dan aset. Lambat? Ye.. memang ada buat lebih baik, capai semuanya dlm masa tak sampai setahun. Tapi saya tidak berlumba dengan sesiapa. Saya bangga melawan rintangan terbesar, iaitu diri sendiri.
Master plan dah siap. RETIRE YOUNG RETIRE RICH dunia akhirat Insya Allah. Retire bukan bererti duduk rumah goyang kaki. Ia permulaan kepada sesuatu yang lebih besar.  Jika setelah melalui usia 30 tahun dalam zon selesa, apa salah bekerja kuat 4-5 tahun ni untuk 30 tahun akan datang.

MEMBERI TANPA SYARAT

Kawan, saya kongsi sebab saya nak lebih ramai berfikir. Jika selesa dengan keadaan sekarang, teruskan..
Bagi yang nak tadi... tiada beza antara kita dengan orang lain. Jangan sempitkan fikiran dengan 'tak boleh' 'tak pandai' 'takut' dan lain-lain. Allah kan ada.. Dia sentiasa memberi jika kita meminta dan berusaha. Antara nak dan tak nak sahaja.
Mahu sertai saya? Sesiapa nak mulakan dari zero pun boleh. Saya beri sekadar saya mampu tanpa syarat - hanya untuk mereka yang berani untuk berjaya.
Bertindak sekarang. Bukan kejap lagi.

P/S : Dunia ni persinggahan sementara.  Material hanyalah alat mengumpul saham di alam abadi.


Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan! 
ZETI HAFIZA ZAKARIA 
Shaklee Independent Distributor
ID : 854120
+6019 936 6681
www.facebook.com/bigsmilezone bigsmilezone@gmail.com

Produk Promosi Shaklee Disember 2013 : Omega Guard - Minyak Ikan Terbaik!


OmegaGuard kembali sebagai pilihan produk promosi Shaklee! Minyak ikan ni bukan sembarangan punya.. kualiti terbaik bergred farmaseutikal dan diekstrak dari ikan laut dalam sebelum melalui 3 peringkat saringan bagi menjamin keselamatannya. Disahkan HALAL oleh badan yang diiktiraf JAKIM. 

Keistimewaan/ Kelebihan beli produk promosi

Beli satu set promosi 6 Botol OmegaGuard, anda akan dapat :
  • PERCUMA satu botol OmrgaGuard bernilai RM136
  • mendapat keahlian Shaklee PERCUMA
  • layak menerima BONUS TUNAI
Kelebihan OmegaGuard ini boleh dinikmati oleh hampir semua lapisan umur. Anak-anak seawal usia 1 tahun, remaja, suami isteri, warga tua... beli satu set dan kongsikan kebaikannya dengan ibu bapa, anak-anak, pasangan, mertua, kawan-kawan, saudara mara, rakan pejabat dan jiran tetangga. Kebaikannya banyak - kesihatan jantung, otak, kulit, mata, saraf dan banyak lagi. Sesuai untuk mereka yang mengalami penyakit gout, saraf, jantung, darah tinggi, kolesterol tinggi, kencing manis, eczema, asma, kanser, overweight dan macam-macam lagi.

Dapatkan sekarang sementara promosi masih berlangsung..

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan! 
 ZETI HAFIZA ZAKARIA 
Shaklee Independent Distributor
ID : 854120
+6019 936 6681
www.facebook.com/bigsmilezone bigsmilezone@gmail.com

Tips kurangkan penat akibat pindah rumah

Ketika post ni ditulis, saya dalam proses pindah rumah. Ini kali kedua kami berpindah selepas berumahtangga. Bukan saja-saja pindah. Pertama kali pindah sebab ditukarkan tempat kerja, dari Terengganu ke Putrajaya/ Selangor. Kali ni sebab kami kena setuju kosongkan kuaters kerajaan yang diduduki dan berpindah ke rumah yang disewa. Insya Allah, rumah sendiri yang dibeli di kampung akan kami duduki bila balik berkhidmat di negeri sendiri.  Sementara mandi hujan emas di negeri orang ni, kita buat cara merantau. Sebenarnya pindah randah ni ada baiknya. Timba pengalaman sambil ubah angin, orang kata. 

Pindah rumah memang penat. Penat yang subjektif, bukan hanya penat fizikal sahaja. Otak pun penat, emosi pun penat. Saya bukan pakar pindah rumah. Cuma nak kongsi tips mengikut pengalaman sendiri.. cara nak kurangkan rasa penat akibat pindah rumah. Ni khusus untuk mereka yang tak gunakan perkhidmatan pindah rumah berbayar tu ye

1. Rancang lebih awal

Macam benda kecik je. Tapi jika kita rancang awal bila nak pindah dan berapa lama masa diperlukan... lebih mudah untuk uruskan cuti bagi yang bekerja, persiapan dan keperluan berkaitan

2. Buat checklist

Yang ni mungkin ramai yang malas nak buat. Tapi tau tak, bila buat checklist ni kerja lebih teratur.  Kita boleh jimatkan masa melalui penggunaan checklist ni. Checklist ni perlu ikut keutamaan. Selesaikan perkara terpenting dan diakhiri dengan yang paling kurang penting. Dalam sesetengah keadaan, kena selesaikan perkara paling sukar berbanding perkara paling mudah. 

3. Bahagi tugas

Kerja yang banyak akan jadi mudah bila tugas diagihkan. Jika buat seorang diri memang boleh, tapi penatlah kan. Bagi yang dah berkahwin, bincanglah dengan pasangan mengenai pembahagian tugas. Pengalaman saya yang tinggal di kuaters tingkat 4 yang tiada lif, kerja mengangkat barang memang mencabar. Kami akhirnya mengupah pekerja rakyat Bangladesh seramai 10 orang pada masa tu bagi memudahkan kerja. Dengan upah yang rendah, dalam masa 1-2 jam sahaja barang-barang dari dalam lori bertan-tan sudah dibawa naik. Termasuk barang-barang berat seperti mesin basuh, peti sejuk, perabot dan kotak-kotak buku.

4. Buat secara teratur dan sistematik

Subjektif juga tajuk di atas ni. Cuma bagi saya, bila pindah ni pastikan kita buat secara teratur.  Perlu gunakan logik.  Contoh, sebelum barang-barang diangkat pindah masuk ke rumah baru.. pastikan rumah tu dah bersedia. Dah dibersihkan, tiada masalah bekalan air dan eletrik serta telah dibuat perancangan kasar susun atur barang. Begitu juga dalam urusan packing barang dari rumah lama. Pastikan mengikut kesesuaian. Contoh, barang kaca perlu disimpan dengan cara selamat, mungkin perlu dibalut dengan kertas @ kain terlebih dahulu. Pakaian dan buku perlu kotak atau beg yang sesuai. Jangan lupa labelkan barang-barang di dalam beg dan kotak tu supaya anda tak 'penat' mencari nanti.

5. Rehat dan recharge secukupnya

Kali ini tips untuk penat fizikal pula. Pastikan anda makan dan rehat secukupnya sebelum, semasa dan selepas proses berpindah. Proses ini memang memenatkan. Minum air secukupnya untuk elak terhidrasi. Jika anda ada sakit-sakit sendi, berpada-pada bila angkat barang berat-berat tu ye.


Setakat ini sahajalah yang saya terlintas di fikiran. Dah habis pun satu bekas minuman Performance Orange Shaklee yang saya bancuh tadi. Setakat ini, bila sibuk mengemas memang saya akan berehat segarkan badan dengan minuman dehidrasi ni. Bukan orang bersukan sahaja yang patut ambil minuman dehidrasi ni. Ibu-ibu di rumah yang penat dengan urusan rumahtangga atau ibu bekerjaya yang baru pulang dari pejabat pun patut mencuba. Sekilas info:

Kebaikan minuman Performance Orange


  • Mudah disediakan.  Hanya perlu masukkan beberapa sudu ke dalam air kosong sejuk @ suam. Kacau @ goncang untuk sebatikan.
  • Enak tanpa perasa tiruan. Minuman ini mempunyai rasa semulajadi oren yang lazat, tidak mempunyai pemanis atau pewarna tiruan. Sedap diminum begitu sahaja
  • Selamat untuk seisi keluarga. Hampir sesiapa sahaja dalam keluarga anda boleh nikmatinya. Tak kira umur, jantina, mengandung atau menyusu. Bukan minuman bicarbonate.
  • Elak dehidrasi dan kembalikan tenaga segera. Minuman ini dirumus khas untuk membantu tubuh dihidrasi dengan cepat. Tenaga tubuh akan kembali dengan segera apabila bendalir elektrolit seimbang selepas pengambilannya.

Ok. Nak sambung mengemas, sementara ada masa. Tak sabar nak pindah!


Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan! 

ZETI HAFIZA ZAKARIA
Shaklee Independent Distributor
ID : 854120
+6019 936 6681
www.facebook.com/bigsmilezone
bigsmilezone@gmail.com

Rahsia tambah 'power' - Sebenarnya saya isteri dia!


Malam semalam berpeluang ikut HubbyB (model di atas ni ye) ke Kinrara Oval Puchong. Ada cricket match antara team SMACK-DONG (Sains Muar Alumni Cricket Club - Denmark Oil And Gas) vs. CTrack. Kali terakhir saya berpeluang join jadi penonton a.k.a penyokong beliau adalah kira-kira 9 bulan lepas. Minat? Oh.. tidak sebenarnya. Tak pernah tau pun macamana kriket ni dimainkan sebelum ni. Dulu rasa agak pelik tengok mereka beria berjemur di tengah panas dengan berbaju putih. Ada masa pukul bola, lari-lari, sambut bola dan baling bola. Macam main rounders zaman kanak-kanak kat kampung dulu. Yang pasti, lepas game memang rentunglah masing-masing. Walaupun team HubbyB dilanyak oleh team lawan yang takde sorang pun Melayu (nampak macam Pakistan @ Bangladesh), secara keseluruhan it's a good game. Masing-masing nampak enjoy.

Sebenarnya saya isteri dia


Beberapa hari sebelum game HubbyB bersemangat tunjuk jersey baru warna merah tu. Saya tak berapa perasan dan tak berapa ada perasaan pun. Cuma layankan aje excitement beliau. Tapi pada malam tu ketika HubbyB berlari masuk padang untuk giliran sebagai batsman saya terpandang sesuatu pada jersey yang dipakai



Oh.. terharunya. Rasa nak berlari pergi tengah padang dan jerit 'Sebenarnya saya isteri dia'.... Hehehe. Over tak? Ala-ala drama swasta. 66 tu tarikh lahir saya, 6 Jun. Terasa disayangi pulak bila nombor tu ada pada jersey HubbyB. Romantik tak beliau? 

Ok.. Berbalik cerita kriket tadi. Habis game terus balik rumah. Saya agak terpesona sekejap bila Encik HubbyB saya ni nampak segar bugar. Sebelum ni asal balik dari game mesti dia 'fengsan tak hengat'. Agak cemburu ye di situ, kerana saya dah keletihan dan rasa nak tidur je. Sembang-sembang sekejap, maka bocorlah rahsia bagaimana 'power' dia boleh bertambah sejak akhir-akhir ni. Lepas sembang, apalagi... zzzzzz

Rahsia tambah 'power' athelatic


Bukan rahsia dah nampaknya. Sebab saya akan dedahkan rahsia terbaru HubbyB bertambah power sekarang. Rupanya sejak lebih sebulan amalkan CoQ Health dari Shaklee inilah salah satu kesannya. Agak mencurigakan ye di situ? Selalu dengar CoQ 10 ni untuk kesihatan jantung kan... Apa kena mengena dengan tambah power?

Lepas buat sedikit pembacaan saya dapat jawapan. Analoginya sama seperti sebuah kereta. Kereta ni untuk bergerak perlukan bateri. Bayangkan bateri tu jenis self rechargeable macam handphone anda yang canggih manggih tu. Makin lama guna kereta tu, makin kuranglah power bateri kereta tu. Jadi kereta tu pun tak larat nak bergerak laju dengan power yang kurang. CoQ 10 ni macam charger tugasnya. Jika kereta banyak guna tenaga maka cepatlah kena recharge. kalau kereta tu dah lama, kemampuan charger dan bateri pun tak berapa bagus. 

Bagi individu yang aktif, penggunaan tenaga adalah tinggi. CoQ 10 yang bertugas dalam proses pindah tenaga kepada sel diperlukan dalam tenaga yang banyak. Begitu juga bagi individu yang berusia. Kebolehan badan hasilkan CoQ 10 telah merosot. Jadi, memang dicadangkan untuk mereka ambil makanan yang kaya CoQ 10. Err.. faham ke? Senang cerita, agak-agak jika anda banyak guna tenaga, dah berusia atau ada ambil ubatan sintetik.. mungkin kandungan CoQ 10 dalam badan dah kurang. Sebab tu mudah letih dan kurang 'power'. Sesetengah pakar kesihatan di negara barat mencadangkan suplemen CoQ diambil untuk meningkatkan prestasi ahli sukan. 

Kenapa CoQ Health dari Shaklee? Kita sambung lagi kemudian ye...


Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan! 

ZETI HAFIZA ZAKARIA
Shaklee Independent Distributor
ID : 854120
+6019 936 6681
www.facebook.com/bigsmilezone
bigsmilezone@gmail.com

Testimoni : Supplement Shaklee untuk batuk berpanjangan ketika mengandung

Setiap kali mengandung, saya akan mengalami masalah batuk berpanjangan hingga berbulan-bulan lamanya terutamanya di waktu malam. Ubat batuk memang tidak dapat membantu. Ketika mengandung anak pertama dan kedua saya terpaksa mengambil ujian TB, pemeriksaan paru-paru dan pernafasan. Pemeriksaan lanjut doktor mendapati saya mengalami masalah refluk asid akibat sfinker esofagus yang tidak kuat. Batuk adalah sebahagian simptomnya sahaja. Saya ada cuba amalkan mengambil madu sebagaimana petua tradisi tetapi masih kurang berkesan. Kemudian, seorang sahabat menyarankan saya memgamalkan makan bawang putih bakar setiap hari. Oleh kerana saya tidak tahan dengan bawang putih bakar, saya akhirnya memgambil 2 biji tablet Garlic Complex Shaklee setiap malam sebelum tidur.  Selain itu, saya turut mengambil sebiji  Omega Guard bagi mengurangkan  inflamasi dan "memanaskan" dada ketika tidur.
Alhamdulillah.... hanya sehari selepas pengambilan, batuk sudah mula berkurangan. Dan selepas beberapa kemudian, saya telah sembuh dari batuk berpanjangan. Syukur Ya Allah... berakhirlah penderitaan setiap malam tidak dapat tidur kerana batuk. 

Pencuci muka Shaklee terbaik pilihan saya

Pagi tadi masa nak cuci muka, baru perasan dah nak habis rupanya pencuci muka saya. Flashback kejap, recall  balik. Ini tiub ke-4 saya guna sejak 24 bulan lepas. Maksudnya purata 1 tiub saya guna selama 8 bulan. Itupun kongsi berdua dengan suami. Mungkin ada yg ingat kami kedekut sampai perlu berjimat-jimat guna setiub berdua selama 8 bulan. Sebenarnya tidak! Pencuci muka ni hanya perlu dipicit keluar sebesar 2 biji kacang hijau pada setiap penggunaan. Dicairkan dengan sedikit air sahaja. Hasilnya busa pekat yang cukup banyak untuk mencuci muka kita dengan bersih.
Pencuci muka NutriWhite Gentle Deep Foaming Cleanser dari Shaklee ni memang dirumus khas untuk kulit orang Asia. Dirumus dari ekstrak 16 jenis tumbuhan dari pelbagai negara iaitu kacang soya, aloe vera, rosemary, marshmallow, alga, alga hijau, linden, kudzu, scullcap, gambir, peony, begonia, beech tree, arnica montana, bearberry dan mulberry. Bahan-bahan dlm pencuci muka ni adalah selamat dan tidak mengandungi bahan kimia berbahaya. Secara klinikal, produk ini terbukti dapat membantu mencerah dan memberi youthful glow kepada penggunanya.
Sekarang di pasaran memang banyak produk penjagaan wajah yang dapat mencerah dan menggebukan kulit dalam masa singkat. Murah ada, mahal pun ada. Cuma kita sebagai pengguna kena bijak memilih mana yg  lebih selamat.
Saya bersyukur bertemu dengan produk ni. Dulu pernah juga pakai produk yg ada peluntur tu. Memang cepat betul kesannya. Tapi bila kulit saya jadi sensitif,  cepat terbakar dan naik jerawat selepas guna beberapa kali . Sejak tu saya bertukar kepada produk yang lebih selamat ni. Mahu mencuba? Hubungi saya sekarang ..

Zeti Hafiza Zakaria
Shaklee Independent Distributor
+60199366681

Cara makan Shaklee Collagen Powder

Bagus sangat ke Vitamin C Shaklee...

Hari ni dalam sejarah, Sustainable Release Vita- C yang out of stock selama hampir setahun... akhirnya open for sale. Akibatnya, hari ni di cawangan dan ibu pejabat Shaklee jadi sangat sibuk. Yang borong ratus botol SR Vita-C ramai. Inikan pula puluhan botol... sangat ramai. Gambar di atas cuma sebahagian gambaran tsunami yang melanda Shaklee.

Nak tau kenapa rakyat Malaysia begitu 'gila' dengan benda ni..

* dengan pelepasan masa
* semulajadi
* disokong oleh ujian klinikal
* kualiti dan keselamatan terjamin
* diakui berkesan oleh pengguna
* halal yang diiktiraf JAKIM
* diluluskan KKM

Tak percaya? Cuba dulu, baru tau. Kemudian akan terjawablah soalan... bagus sangat ke vitamin C Shaklee ni..

FAQ Set Bersalin @ Set Berpantang Shaklee


Apa itu Set Bersalin @ Berpantang Shaklee?


Set Bersalin atau Set Berpantang Shaklee adalah terdiri dari 4 jenis makanan tambahan berupa vitamin dan mineral utama yang dicadangkan dan sesuai bagi ibu-ibu yang sedang berpantang selepas bersalin. Set ini adalah dicadangkan sebagai inisiatif dari saya sebagai Pengedar Sah Shaklee, dan tidak dijual dalam bentuk set khusus oleh Shaklee

Apa kandungan dalam set ini?


Set ini terdiri dari Vita-Lea Iron Formula, B-Complex, Sustainable Release Vita-C @ Chewable Vita-C dan Zinc Complex. Maklumat dan keterangan lanjut produk adalah seperti di sini

Adakah terdapat pilihan untuk tambahan produk kepada set ini?


Ya. Anda boleh memilih untuk menambah sebarang produk yang diperlukan ke dalam set ini seperti supplemen untuk ibu menyusu, pengurusan berat badan, kecantikan kulit dan sebagainya.

Adakah set ini disertakan dengan produk tradisional berpantang seperti alat bertungku dan bertangas, pilis, param, tapel dan sebagainya?


Tidak. Set ini hanya terdiri dari produk untuk kesihatan ibu selepas bersalin yang diambil secara oral dalam bentuk tablet, kaplet, kapsul atau serbuk untuk dijadikan minuman kesihatan. 

Bilakah masa saya boleh mula mengambil set ini selepas bersalin?


Kesemua jenis produk dicadangkan boleh diambil terus seawal hari pertama berpantang. Malahan kebanyakan darinya selamat diambil ketika merancang kehamilan dan semasa hamil sekalipun.

Saya menyusukan bayi sepenuhnya, adakah produk ini akan memberi kesan sampingan negatif?

Multivitamin, B Complex, Vitamin C dan Zinc adalah antara keperluan ibu menyusu yang mungkin mengalami 'vitamin/ nutrient gap' akibat pemakanan yang tidak seimbang dan keperluan nutrisi yang meningkat. Oleh itu, set ini diyakini tidak mendatangkan kesan negatif tetapi sebaliknya membantu tubuh badan ibu lebih sihat dan bersedia menyusukan bayi.

Anak saya disahkan jaundis (demam kuning), adakah selamat jika saya mengambil set ini?


Selamat. Produk ini tidak memberi apa-apa kesan negatif kepada bayi yang mengalami jaundis

Saya ingin mengambil jamu semasa berpantang, bolehkah saya ambil set ini?


Boleh. Tiada bukti menunjukkan interaksi antara jamu dan supplemen. Walaubagaimanapun sebagai langkah selamat, dicadangkan supaya pengambilan antara keduanya dijarakkan.



Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mengenai produk ini!

ZETI HAFIZA ZAKARIA
Shaklee Independent Distributor
ID : 854120
+6019 936 6681
www.facebook.com/bigsmilezone
bigsmilezone@gmail.com

SET BERPANTANG SELEPAS BERSALIN SHAKLEE : Paling laris, hangat dan berbaloi!

Seawal 3 bulan sebelum bersalin, bakal-bakal ibu dah mula buat persiapan untuk menerima kehadiran cahaya mata baru. Malahan ada yang dah buat survey sebaik sahaja disahkan mengandung. Dalam pada sibuk shopping keperluan bayi baru lahir tu, jangan lupa buat persiapan untuk diri sendiri. Banyak juga keperluan lepas bersalin yang perlu disediakan. Antaranya seperti dinyatakan dalam senarai ini. 

Salah satu keperluan paling penting ialah set berpantang selepas bersalin. Sekarang ni, set-set bersalin dijual secara komersial. Ada macam-macam pilihan di pasaran. Samada berpantang secara tradisi atau moden, bersalin normal atau melalui pembendahan.. pastikan anda tak lupa dapatkan makanan tambahan dan vitamin dari Shaklee bagi menyokong keperluan nutrisi ibu berpantang.

Kandungan Set Berpantang (confinement) Shaklee




Set berpantang Shaklee ni memang berbeza kerana ia terdiri dari produk-produk makanan tambahan dan vitamin dalam bentuk tablet. Ia khusus untuk penjagaan kesihatan selepas bersalin. Cadangan produk untuk ibu selepas bersalin dan fungsinya adalah seperti berikut: 

  1. Vita-Lea Iron Formula (Multivitamin dengan zat besi: membantu bantu tambah darah yang hilang semasa bersalin, mengisi kekosongan vitamin dalam badan akibat kawalan pemakanan semasa proses berpantang 
  2. B-Complex : penting untuk metabolisme makanan kepada tenaga, anti-stress, elak kemurungan & stabilkan hormon
  3. Vitamin C : membantu proses penyembuhan luka episoptomi atau caesarean dengan lebih cepat dan bantu proses baiki tisu rosak semasa proses bersalin
  4. Zinc Complex : juga membantu luka cepat sembuh, mengurangkan rambut gugur selepas bersalin dan bantu tingkatkan imun badan
Pilihan tambahan : 
  1. Energisnig Soy Protein : Membantu penyembuhan luka, memberi tenaga kepada ibu, merupakan penggalak susu bagi sesetengah ibu menyusu.
  2. OsteMatrix : Mengisi kekurangan kalsium dalam badan ibu yang menyusu, membantu masalah buasir dan sembelit, meredakan rasa kebas, kejang, sakit-sakit urat saraf dan tubuh badan. 
  3. GLA Complex : membantu pengaturan semula hormon wanita selepas bersalin, membantu kulit lebih cantik.

Siapa yang sesuai menggunakan Set Berpantang ini?


  • Wanita selepas bersalin (dalam pantang) secara normal/ caesarean
  • Wanita selepas keguguran
  • Individu selepas pembedahan
  • Wanita menyusukan anak
  • Wanita telah habis pantang
  • Sesuai untuk ibu-ibu yang melahirkan anak berisiko jaundice @ tidak sesuai/gemar makan jamu/ ubat tradisional
Jangan ragu-ragu untuk berpantang dengan Shaklee. Nantikan testimoni ibu-ibu yang telah mencuba dan FAQ mengenai set ini dalam pos akan datang!


Hubungi saya untuk pesanan dan sebarang pertanyaan berkaitan!

ZETI HAFIZA ZAKARIA
Shaklee Independent
Distributor ID : 854120
+6019 936 6681
www.facebook.com/bigsmilezone
bigsmilezone@gmail.com

TESTIMONI: Strechmark lepas bersalin hilang lepas amalkan Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee

Ramai ibu-ibu dah mengaku kebaikan ESP dalam membantu mengurangkan parut lepas bersalin. Samada kesan regangan strechmark atau parut luka caesarean... Insya Allah membantu. Jom baca apa kata ibu-ibu ni dalam sembang petang mereka.


Jadi, jika anda antara ibu-ibu yang risau dengan parut degil tu.. boleh cuba amalkan ESP ni ye

Hubungi saya untuk sebarang pesanan dan pertanyaan!
ZETI HAFIZA ZAKARIA 
Shaklee Independent Distributor
ID : 854120
+6019 936 6681
www.facebook.com/bigsmilezone bigsmilezone@gmail.com

SET KESUBURAN SHAKLEE : Pilihan terbaik untuk suami isteri!



Tidak subur maksudnya "kegagalan pasangan berkahwin untuk hamil selepas tempoh setahun mencuba tanpa menggunakan sebarang kaedah perancang kehamilan" (baca fakta ketidaksuburan di sini). Senang faham, kita dikategorikan tidak subur jika tidak mengandung setelah setahun mencuba dan dalam tempoh setahun itu juga kita tak menggunakan apa-apa kaedah mencegah kehamilan atau apa-apa prosedur untuk hamil. Hari ini memang banyak kaedah moden untuk membantu pasangan berkahwin dalam ikhtiar mendapatkan zuriat. Kaedah tersebut antaranya rawatan hormon menggunakan ubat sintetik secara oral atau suntikan, pembedahan atau permanian beradas seperti IUI (intrauterine insemination), IVF (In vitro fertilization), ICSI (Intracytoplasmic sperm injection) dan sebagainya. Kaedah-kaedah ini memerlukan perbelanjaan mencecah puluhan ribu ringgit. 

Salah satu usaha yang boleh dilakukan ialah dengan mengambil makanan tambahan atau supplemen untuk membantu tubuh dan sistem badan anda bersedia untuk mengandung. Sesetengah pasangan yang dikatakan tidak subur sebenarnya mempunyai masalah ketidakseimbangan hormon atau nutrisi tidak seimbang sahaja dan tidak perlu melalui prosedur yang lebih rumit untuk mengandung. Shaklee mempunyai rangkaian produk nutrisi yang sesuai untuk mereka yang berikhtiar untuk mendapatkan zuriat. Berikut adalah cadangan produk untuk meningkatkan kesuburan dan persediaan bagi mereka yang merancang untuk hamil : 


VITALEA IRON FORMULA

  • membekalkan keperluan asas kesemua 12 jenis vitamin dan 9 mineral yang diperlukan tubuh.
  • mengandungi Asid Folik - meningkatkan kesuburan wanita, memperbaiki kualiti dan kualiti sperma dan mengurangkan risiko masalah kecacatan tulang belakang bayi yang bakal lahir

VITAMIN C

  • bersifat antioksidan, yang melindungi kerosakan sperma akibat radikal bebas dan bahan kimia seperti asap rokok dan semburan racun serangga yang boleh mengancam sel.

B COMPLEX :

  • mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk menukar makanan ke bentuk tenaga
  • B 6 - membantu memanjangkan waktu subur
  • B 12 - membantu meningkatkan kuantiti sperma

ENERGISING SOY PROTEIN (ESP)

  • mengandungi kesemua 9 asid amino yang diperlukan tubuh yang penting dalam pembinaan dan pembaikan sel, diperlukan dalam tindakbalas enzim dan kimia badan serta fungsi tubuh sistem badan. 
  • mengandungi isofalavin yang dikatakan alternatif kepada Clomid (ubat subur) kerana sifatnya sebagai reseptor estrogen semulajadi
  • Arginine membantu proses penebalan dinding uterus untuk pelekatan ovum yang telah disenyawakan

VITAMIN E

  • membantu penghasilan hormon estrogen pada lelaki dan progesteron pada wanita yang memberi kesan terhadap keinginan seks dan tarikan seksual
  • membantu proses persenyawaan
  • Selenium membantu dalam pergerakan sperma dan antioksida yang melindungi sel dari rosak

ZINC COMPLEX

  • membantu proses penghasilan hormon testosterone pada lelaki 
  • membantu tindakan hormon progesteron dan estrogen yang lebih baik pada wanita

GLA COMPLEX

  • membantu dalam keseimbangan hormon progesteron pada wanita.
  • membantu peningkatan mukus pada serviks ketika ovulasi yang sangat 'disukai' oleh sperma

CoQ HEALTH PLUS

  • berfungsi sebagai antioksida dan meningkatkan tenaga sel ovum wanita sekaligus membantu penghasilan telur yang lebih berkualiti bagi meningkatkan peluang kehamilan dan mengurangkan risiko keguguran terutamanya di kalangan wanita berumur yang telah menurun kuliti ovumnya
  • membantu menambah tenaga sel sperma, sekaligus membantu meningkatkan kuantiti dan pergerakan sperma. Antioksida membantu perlindungan sel sperma dari kerosakan

Tahniah kepada pengguna Set Kesuburan Shaklee yang telah berjaya!


Sebahagian pengguna yang telah berjaya hamil : 
  1. Puan Suria (34 tahun) & Encik Ahmad (37 tahun), berusaha untuk hamil anak ke-3. Anak bongsu telah berumur 7 tahun. Ambil set kesuburan asas selama 2 bulan. Disahkan mengandung pada bulan ke-3
  2. Puan Ain (32 tahun), telah berkahwin selama 6 tahun, tidak pernah mengandung/ gugur. Mencuba set kesuburan (untuk isteri sahaja) selama 4 bulan. Disahkan mengandung pada bulan ke-5
  3. Puan Fatin (30 tahun), berusaha untuk hamil anak ke-2. Anak pertama telah berumur 4 tahun. Ambil set kesuburan asas selama 3 bulan. Disahkan mengandung pada bulan ke-4
  4. Puan Adlin (24 tahun), telah berkahwin selama 2 tahun, tidak pernah mengandung/ gugur. Masalah cyst dan haid tidak teratur. Mencuba set kesuburan (untuk isteri sahaja) selama 2 bulan. Disahkan mengandung pada bulan ke-3

.... dan banyak lagi kisah mereka yang berjaya. Seterusnya mungkin anda! Dapatkan sekarang dari saya.


Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan!

ZETI HAFIZA ZAKARIA 
Shaklee Independent Distributor
ID : 854120 +6019 936 6681
www.facebook.com/bigsmilezone
bigsmilezone@gmail.com

TESTIMONI CoQ Health Plus : Tenaga luar biasa!

CoQ Health Plus baru memasuki pasaran Malaysia pertengahan 2013. Bagi yang mengetahui kebaikan supplemen CoQ10 ni, memang berebut-rebut mendapatkannya dari Shaklee. Apa kata mereka yang dah cuba?

Farah : Denyut jantung bertambah baik, tidak termengah dan kulit tidak kusam lagi

Wan : Badan lebih bertenaga dan kurang mengah turun naik tangga!


Encik ****** : Tenaga 'luarbiasa'



Haa... tak percaya? Cuba sendiri! Sangat sesuai untuk mereka yang cepat letih dan mengah, nak jaga kecantikan kulit, jantung dan banyak lagi... Baca info produk di sini

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan!
ZETI HAFIZA ZAKARIA
Shaklee Independent Distributor
ID : 854120
+6019 936 6681
www.facebook.com/bigsmilezone
bigsmilezone@gmail.com

Cara beli produk Shaklee dengam lebih murah dan jimat

Harga produk Shaklee mahal? 


Ada yang kata produk Shaklee ni mahal. Ada juga yang kata murah. Mahal atau murah sebenarnya tidak boleh diukur dari jumlah wang semata-mata. Nilai bagi duit yang dikeluarkan mesti sepadan dengan kualiti dan manfaat dari setiap pembelian. Secara peribadi, saya berpendapat produk Shaklee ni tak MAHAL seperti didakwa. Boleh baca di sini mengenai pendapat saya berkenaan isu ni. Apa pun, zaman sekarang ni susah nak jumpa harga barang yang murah kecuali ianya barang terpakai ataupun barang yang rendah kualitinya. Nasi lemak sebungkus pun susah nak jumpa harga di bawah RM1.00 (ke memang dah takde). Dulu, nasi lemak RM 1 ni penuh dengan kacang, bilis, timun, telur dan ikan masin. Sekarang mungkin sambal dan nasi sahaja. Harga minyak setiap tahun naik (ke setiap beberapa bulan?). Syukur, selama dua tahun mengenali Shaklee ni belum ada sekalipun harga produk naik walaupun 1 sen. Tak seperti produk MLM lain yang saban tahun kedengaran berita peningkatan harga.  

Macam mana nak beli produk Shaklee pada harga murah?


Kawan-kawan dan kenalan pernah tanya, cara nak beli produk Shaklee pada harga murah? Betul, ramai yang berminat nak cuba produk Shaklee tapi masih berkira-kira bila dapat tahu harganya. Maklumlah, belum pernah mencuba. Bila dengar harga bagi sebotol VitaLea Iron Formula (Multivitamin) adalah RM88.75, nampak mahal kan? Tapi kandungannya 120 biji, menjadikan harga sebiji mutivitamin adalah RM0.74 bersamaan RM1.48 sehari (Saiz hidangan : 2 biji sehari) atau RM44.38 sebulan.

Masih rasa mahal? Baiklah, kalau begitu eloklah anda cuba mana-mana langkah di bawah bagi mendapatkan harga produk Shaklee yang lebih murah atau dengan cara yang lebih jimat : 
  1. Daftar sebagai ahli :  Setelah berdaftar sebagai ahli, anda akan dapat membeli rangkaian produk Shaklee pada harga yang lebih murah. Penjimatan adalah sebanyak 5-20% bagi ahli, bergantung kepada jenis produk. Bagaimana nak jadi ahli, boleh klik di sini
  2. Beli produk promosi :  Buat masa ini, Shaklee ada menawarkan produk promosi pada setiap bulan. Anda tidak akan mendapat harga diskaun bagi seunit produk, sebaliknya satu unit diberi secara percma bagi setiap 6 unit yang dibeli. Pendek kata, BUY 6 FREE 1. Contoh promosi September 2013 adalah CoQ Health Plus. Anda boleh kongsi beli dengan 6 orang rakan/ ahli keluarga lain atau beli 6 botol untuk kegunaan sendiri dan dapat percuma 1 botol : 

Setakat ini, dua cara sahaja yang saya yakin dapat anda mendapatkan produk Shaklee dengan harga lebih jimat. Jika ada cara lain, saya akan update entry ni kemudian ye. Jika berminat nak cuba cara 1 atau 2 atau 3 (jeng jeng jeng?) sila hubungi saya untuk bantu anda! Selamat menSHAKLEEkan diri masing-masing ye...


Your Shaklee Independent Distributor : 

ZETI HAFIZA ZAKARIA
ID : 854120
+6019 936 6681
www.facebook.com/bigsmilezone
bigsmilezone@gmail.com

Kenapa harga produk Shaklee mahal?


Saya ingat lagi, mula-mula berkenalan dengan Shaklee ni 2 tahun lepas. Masa tu saya tercari-cari supplement untuk bantu saya menyusukan anak yang berusia 7 bulan. Cerita penuh mengenai kisah saya dengan set menyusu ada di sini. Ketika itu, memang saya agak skeptikal dengan produk-produk supplemen ni. Tapi maklumlah manusia... bila dalam keadaan terdesak apa pun boleh berubah, termasuk cara berfikir. Bila saya 'Google' info mengenai produk untuk bantu ibu menyusu, saya jumpa banyak maklumat mengenai Shaklee. Dan yang paling mencuri tumpuan adalah Energizing Soy Protein a.k.a ESP Isolate Protein yang memang meletup-letup di pasaran sejak dulu lagi.

Setelah beberapa hari buat 'survey' harga, saya batalkan sahaja niat nak beli produk Shaklee. Masa tu dalam keadaan gaji yang cukup-cukup sudah untuk kegunaan harian, saya fikir RM300+ untuk membeli satu set vitamin untuk diri sendiri adalah MAHAL. Saya kira ia adalah KEHENDAK sahaja, bukan KEPERLUAN walaupun ada masa RM300 tu senang-senang je keluar dari poket saya untuk beli benda-benda yang tak perlu.. (heheheheeh)

Kemudian saya cuba cari alternatif lebih MURAH. Akhirnya saya memilih untuk mencuba minuman protein soya jenama **T****T* yang lebih murah (pada pendapat saya ketika itu). Hampir habis satu tin protein soya tu, hasilnya tak seperti yang saya harapkan. Sedikit kecewa dan terkilan juga dibuatnya sampai saya rasa stress dan sedih. Setelah berbincang dengan suami, saya buat keputusan untuk keluarkan sedikit wang untuk beli set menyusu Shaklee. Kira pejam mata jugalah masa beli tu. Suami yakinkan saya, Insya Allah berbaloi melabur untuk kesihatan. Alhamdulillah, tak sampai seminggu pun mencuba.. hasilnya amat memuaskan hati. Saya rasa sangat berbaloi dan terus mendaftar sebagai pengedar Shaklee. Ketika itu, tak terfikir lagi untuk cari pendapatan dari Shaklee. Niat hanya untuk dapatkan produk pada harga ahli sahaja.

Beberapa bulan menjadi pengedar dan konsisten meneruskan supplemen Shaklee ini, membuatkan saya semakin rajin belajar dan mencari gali info mengenai produk-produk dan kesihatan. Salah satu yang saya sedar adalah mengenai harga produk Shaklee yang sebenarnya tidak seMAHAL yang saya sangka. Bila buat sedikit research dan pemerhatian peribadi, produk Shaklee adalah jauh lebih JIMAT berbanding dengan barisan produk jenama popular yang dijual secara komersial di farmasi contohnya. Contohnya bila saya bandingkan VitaLea Iron Formula Shaklee (multivitamin) dengan multivitamin jenama **** yang biasa dijual di farmasi.

Harga

  • Sebotol VitaLea berharga RM88.75 (harga runcit) dengan kandungan 120 tablet
  • Sebotol **** berharga RM34.50 dengan kandungan 30 tablet
# cadangan pengambilan VitaLea adalah 2 biji sehari. Sebotol untuk kegunaan 2 bulan. Jadi kos sehari multivitamin anda ialah RM 1.48
# cadangan pengambilan **** adalah 1 biji sehari. Sebotol untuk kegunaan 1 bulan. Jadi kos sehari multivitamin anda ialah RM 1.15

Kesimpulan saya : Sekali kira memang Shaklee lebih mahal dari ***** sebanyak RM0.33 Tapi ni tidak ambil kira harga ahli yang jauh lebih murah. Jika anda konsisten mengamalkan produk Shaklee, menjadi ahli memang pilihan yang BIJAK!


Kandungan


  • VitaLea : Mengandungi 12 vitamin dan 9 mineral
  • ****  : Mengandungi 12 vitamin dan 8 mineral

Kesimpulan saya : Sekali baca memang banyak kandungan yang sama seperti Vitamin A dan Vitamin D3. Dan ada pula yang beza macam langit dan bumi. Biotin dalam Shaklee jauh lebih tinggi dari *****... Jika anda cari info mengenai biotin, anda akan dapati biotin ni mahal, sebab tu kebanyakan pengeluar supplement mengurangkan kandungan biotin


Ujian Klinikal, Kajian dan Analisa (Clinical Research, Research and Testing)

  • Shaklee mengeluarkan kos sebanyak 250 Juta US Dollar setahun untuk menjalankan clinical study, Research and Testing
  • Syarikat **** mengeluarkan kos sebanyak 2 Juta US Dollar setahun untuk perkara yang sama
Kesimpulan saya : Bab ni memang Shaklee sukar ditandingi. Siapalah yang nak keluarkan pelaburan yang tinggi HANYA untuk analisa, ujian dan kajian ke atas produk. Sedangkan banyak lagi kos lain yang lebih menguntungkan jika dibuat pelaburan besar, kan?

Kenapa produk Shaklee Mahal

Setelah membuat perbandingan, sekarang saya faham kenapa produk Shaklee lebih 'mahal' dari produk lain. Dengan mengambil contoh di atas, boleh saya katakan produk Shaklee adalah berkualiti dari segi bahan yang digunakan dan yang pasti terjamin keselamatan dan keberkesanannya kerana telah melalui saringan dan ujian klinikal yang ketat. Secara peribadi saya rasa tidak adil untuk bandingkan VitaLea Shaklee dengan multivitamin ***** kerana sebenarnya keduanya tidak sekufu 'par' pun. Tapi bila saya mencari-cari multivitamin lain, memang nyata tak setaraf untuk dibuat perbandingan. Itupun perbandingan dibuat dari tiga aspek sahaja. Ada lagi yang boleh dibandingkan, cuma tak perlu diperincikan di sini.


Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan! 

ZETI HAFIZA ZAKARIA 
Shaklee Independent Distributor
ID : 854120
+6019 936 6681
www.facebook.com/bigsmilezone
bigsmilezone@gmail.com

CoQ Health Plus , Terbaru dari Shaklee



Produk terbaru Shaklee yang masuk ke pasaran Malaysia pada tahun 2013 adalah CoQ Health Shaklee. Ramai yang masih belum berkenalan dengan produk ni. Jadi apa kata kita tinjau sekejap fakta penting mengenai produk ni : 

Kandungan CoQ Health Plus Shaklee


Produk ini diadun dari bahan semulajadi sepenuhnya. Tiga bahan penting dalam CoQ Health Plus ini ialah CoQ 10, Vitamin E dan Ekstrak Teh Hijau. 
  • CoQ 10 : diperolehi dari proses penapaian yis yang telah diuji sumbernya dan mempunyai bioavailability yang tinggi
  • Vitamin E : Gabungan vitamin E dan CoQ 10 menjadikan kuasa antioksidan yang lebih baik kerana CoQ 10 berfungsi mengitar dan enjana semula vitamin E di dalam sel
  • Ekstrak Teh Hijau : Manfaat yang tinggi kepada kesihatan jantung dari sejenis bahan yang ditemui dalam teh hijau iaitu procyanidins

Manfaat dan faedah pengambilan CoQ Health Plus

  • Membantu peredaran darah yang lancar melalui arteri
  • Membekalkan tenaga pada peringkat selular
  • Mencegah pengoksidaan kolesterol LDL
  • Membantu kesihatan jantung

Siapa yang sangat digalakkan mengambil CoQ Health Plus?


  • Lelaki dan wanita dewasa serta warga tua yang mengambil berat mengenai kesihatan jantung
  • Mereka yang mengambil ubat-ubatan yang dipercayai mengurangkan penghasilan Coenzyme 10 secara semulajadi oleh tubuh
  • Mereka yang mempunyai masalah jantung, kanser, imuniti, saraf (seperti Parkinson dan Alzheimer), tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi, diabetes, migrain dan asthma
  • Lelaki/ wanita yang aktif dan mahu meningkatkan prestasi atletik mereka
  • mereka yang ingin mengawal berat badan
  • Lelaki/ wanita yang ingin meningkatkan kecantikan kulit dan kesuburan



Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mengenai produk ini!

ZETI HAFIZA ZAKARIA
Shaklee Independent
DistributorID : 854120
+6019 936 6681
www.facebook.com/bigsmilezone
bigsmilezone@gmail.com

TESTIMONI : Berat badan bertambah 2 kg dalam seminggu dan 6 kg sebulan!

Kenalan saya ni memang kurus sangat. Memang teringin dia tambah berat badan supaya dapat berat yang ideal, sesuai dengan ketinggian. Maklumlah, kurus sangat pun tak bagus juga. Ada macam-macam risiko kesihatan jika underweight dan dari segi penampilan pun jadi kurang menarik pula. Bagi membantu, saya telah mencadangkan tiga jenis produk Shaklee iaitu VitaLea Iron Formula, B Complex dan Meal Shakes (baca penerangan set tambah berat di sini). Alhamdulillah berat kawan saya ni bertambah 2 kg dalam masa seminggu sahaja! Mungkin kesan pengambilan suplement yang diambil secara konsisten membantu perubahan yang cepat. Tambahan pula, saya sertakan konsultasi cara pemakanan dan tips tambah berat untuk diamalkan. Jom kita baca apa kata kawan saya ni...


Seorang lagi kawan saya pula hanya mengambil Meal Shake sahaja untuk diri sendiri dan anak-anak. Masalah beliau juga adalah badan yang terlalu kurus, selalu keletihan dan senang jatuh sakit. Syukur, berat badan bertambah 6 kg dalam masa sebulan, selera makan semakin baik dan tidak mudah letih lagi.



Begitulah beberapa pengakuan pengguna yang saya nak kongsikan. Jika anda mengalami masalah yang sama, jangan teragak-agak untuk menghubungi saya jika nak tahu lebih lanjut mengenai produk ini yang ternyata berkesan dan selamat. 


Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan!

ZETI HAFIZA ZAKARIA 
Shaklee Independent Distributor
ID : 854120 +6019 936 6681
www.facebook.com/bigsmilezone
bigsmilezone@gmail.com

Cara/ Tips tambah dan naikkan berat badan yang selamat dan berkesan

Ramai juga yang rungsing bila badan terlalu kurus atau berat badan kurang, di bawah paras normal. Bukan sahaja kelihatan tak menarik, berat badan kurang ini juga boleh mengundang pelbagai masalah kesihatan yang kritikal seperti saya tulis di sini. Bagaimana agaknya cara nak tambah berat badan ya? Di sini saya nak kongsi satu persatu langkah untuk diamalkan jika anda nak tambah berat badan : 

TIPS TAMBAH BERAT BADAN



1. Kenalpasti berat badan anda 


Adalah penting untuk anda mengetahui di mana kedudukan berat badan anda. Secara umumnya, Body Mass Index (BMI) digunakan untuk mengukur nisbah berat dan ketinggian anda. Berikut adalah cara pengirannya : 


BMI = Berat badan (dalam unit kilogram)
            Tinggi x Tinggi (dalam unit meter)


Hasil pengiraan akan menunjukkan angka yang boleh diterjemahkan seperti berikut : 
  • Kurang dari 18.5 : Kurang berat badan 
  • 18.5 hingga 25.0 : Berat badan Normal 
  • 25.0 hingga 30.0 : Berat badan berlebihan 
  • Lebih dari 30.0 : Obesiti 



Setelah mengetahui kedudukan berat, anda boleh menganggarkan berat ideal yang sepatutnya anda miliki. Oleh itu, lebih mudah untuk meletakkan sasaran pertambahan berat yang diperlukan 

2. Tambah kalori dalam diet harian anda 

Menambah berat badan tidak semestinya bermakna anda perlu menambah kuantiti makanan yang dimakan. Yang lebih penting, anda mengambil makanan yang mempunyai kalori lebih tinggi untuk meningkatkan berat badan anda. Kira keperluan kalori semasa anda (bagi mengekalkan berat badan sedia ada) menggunakan kalkulator kalori seperti di sini. Contoh : 

  • Jantina : Perempuan 
  • Tinggi : 170 cm 
  • Berat : 45 kg 
  • Tahap keaktifan : Tidak aktif 
  • BMI : 15.5 
  • Keperluan kalori : 1720 kalori/ hari

*1 lbs (pound) lemak badan = 0.45kg lemak badan = 3500 kalori

Oleh itu, untuk menambah 1lbs (0.45kg) seminggu, anda mungkin perlu menambah 500 kalori sehari (500 kalori x 7 hari seminggu = 3500 kalori)

3. Pastikan nutrien seimbang dalam diet harian 

Nutrien yang seimbang kandungan karbohidrat, protein, lemak, serat, vitamin dan mineral adalah sangat penting ketika anda cuba menambah berat badan. Setiap nutrien ini mempunyai peranan masing-masing yang membantu mendapatkan berat badan ideal

  1. Karbohidrat : Karbohidrat kompleks seperti nasi, pasta dan roti yang dimakan berfungsi membekalkan tenaga kepada badan kita. Karbohidrat akan ditukarkan kepada glukos dalam darah dan ditukar lagi ke dalam bentuk glycogen untukdisimpan di dalam otot dan hati. Pengambilan karbohidrat yang tinggi akan menyebabkan kandungan glycogen yang berlebihan. Glycogen berlebihan ini akan terkumpul dan membentuk lemak, seterusnya membantu penambahan berat badan 
  2. Protein : Pengambilan kalori yang mencukupi tidak membantu jika jisim tubuh tidak bertambah. Oleh itu, pengambilan protein yang mencukupi dalam diet adalah penting semasa proses menaikkan berat badan. Ia membina otot dan membantu mendapatkan jisim tubuh yang sesuai. Makanan yang kaya dengan protein adalah seperti telur, kacang soya, daging dan produk tenusu.
  3. Lemak : Elakkan pengambilan lemak berlebihan terutamanya lemak trans yang boleh menyebabkan pertambahan berat yang tidak sihat. Ia boleh berkumpul pada bahagian tertentu tubuh seperti perut dan menyebabkan buncit.
  4. Serat : Pengambilan sayur dan buahan yang kaya serat perlu bagi membekalkan nutrien yang mencukupi. Sebaiknya pilih sayur dan buahan dari jenis berkanji dan sejat seperti kentang, jagung, pisang, epal dan sebagaiya. Elakkan dari jenis berair seperti tembikai, oren, timun, kobis bunga dan yang seumpamanya.
  5. Supplemen : Terdapat makanan tambahan yang boleh membantu dalam menambah berat badan. Pengambilan vitamin boleh membantu mengisi 'nutrien gap' yang tidak dapat dipenuhi dari diet harian. Pilihla produk yang selamat, semulajadi dan berkesan. 

4. Elakkan makanan ringan tak berkhasiat

Makanan ringan diproses kebanyakannya tidak sihat dan tidak selamat kerana mengandungi bahan tiruan dan sintetik sebagai pewarna, perasa, penstabil dan pengawet. Kandungan gula yang tinggi dan ketidakseimbangan nutrisi dalam makanan ringan boleh menyebabkan berat badan tidak normal.

5. Ambil kudapan sihat antara waktu makan

Bagi memastikan kalori mencukupi bagi proses menambah berat badan, ambillah kudapan sihat seperti kekacang, buah-buahan kering dan snek sihat lain sekurang-kurangnya dua kali sehari di antara waktu makan. 

6. Lakukan senaman

Senaman bukan hanya diperlukan oleh mereka yang ingin membakar kalori bagi menurunkan berat badan. Ia juga diperlukan untuk membina otot bagi menambah berat badan. Pertambahan otot akan menyebabkan selera bertambah secara sihat. Senaman ringkas seperti mengangkat berat, berjalan dan berbasikal juga boleh membantu

PRODUK SHAKLEE YANG DISYORKAN BAGI MENAMBAH BERAT

  • VitaLea Iron Formula : Multivitamin dengan formula iron yang mengandungi 12 jenis vitamin dan 9 mineral yang diperlukan oleh tubuh untuk menjalankan fungsi normal. Dapat membantu mengisi 'vitamin gap' yang mungkin ada. 
  • B-Complex : Mengandungi kesemua 8 jenis vitamin B yang diperlukan badan manusia. Vitamin B1 (thiamine) membantu menaikkan selera jika anda menghadapi masalah tersebut. Vitamin B2, B5 dan B12 pula membantu metabolisma makanan kepada tenaga yang baik dan membantu dalam proses menambah berat.
  • Meal Shakes : Serbuk protein dari susu lembu yang dilengkapi dengan multivitamin, mineral dan serat. Protein membantu dalam pembinaan otot dan sel baru yang sihat. Sesuai dijadikan hidangan snek yang selamat dan sihat dengan rasa 'French Vanilla' yang lazat.

Jika anda berminat mengetahui lebih lanjut mengenai produk ini, boleh hubungi saya. Semoga anda berjaya menambah berat badan ke tahap yang normal! Pilihlah untuk sihat..

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee! 

ZETI HAFIZA ZAKARIA 
Shaklee Independent Distributor 
ID : 854120 
+6019 936 6681 
www.facebook.com/bigsmilezone 
bigsmilezone@gmail.com

10 sebab kenapa kena pilih vitamin dan supplement Shaklee

Mungkin ramai dah tau kenapa kita perlu ambil vitamin sebagai makanan tambahan. Tapi ramai tak tahu nak pilih jenama apa. Manakan tidak, sekarang vitamin bukan hanya dijual di farmasi sahaja. Kedai runcit pun dah ada yang jual makanan tambahan  dan vitamin. Itu belum cerita mengenai lambakan produk-produk kesihatan yang tak diketahui asal usulnya. Label hanya sekadar syarat, tiada kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia dan kandungannya pun boleh diragui. Bila masuk farmasi pula, macam-macam jenama vitamin tersusun di rak. Nak pilih yang mana pun tak tahu.

Berikut adalah *10 sebab kenapa Shaklee adalah pengeluar produk supplement dan vitamin terbaik di pasaran: 
  1. Shaklee menjalankan lebih dari 100,000 ujian setiap tahun bagi memastikan keselamatan dan keberkesanan produk
  2. Setiap satu lot produk Shaklee diuji 100% untuk memberi jaminan bahawa setiap satu bahan yang tertulis pada label hadir dalam amaun yang sepatutnya
  3. Semua bahan yang digunakan dalam produk-produk Shaklee adalah mematuhi protokol Shaklee yang sangat ketat dan unik dalam industri farmasutikal. Ujian-ujian adalah untuk mengesan sehingga 350 bahan cemar (kontaminan) termasuk racun serangga, racun tumbuhan, logam berat, residu dan lain-lain
  4. Saintis Shaklee telah mencipta formula supaya bahan aktif utama dimasukkan pada paras efisien secara klinikal yang mana kebanyakannya adalah lebih tinggi dari paras yang digunakan oleh pengeluar produk serupa di pasaran
  5. Setiap produk diformulasi dengan kandungan nutrisi yang telah dikaji secara meluas bagi memastikan keselamatan dan keberkesanannya. Produk Shaklee tidak terikut trend semasa tetapi menggabungkan keperluan dan manfaat dari bukti saintifik dan /atau epidemiologi
  6. Shaklee menggunakan sistem yang maju dan telah terbukti berkesan untuk meningkatkan bioavailabiliti. 
  7. Semua bahan-bahan digunakan dalam produk mestilah diterima dari sudut pandangan falsafah Shaklee yang diteliti dengan terperinci mengenai keselamatannya. Shaklee tidak menerima Sijil Analisis (Certificate of Analysis) dengan mudah seperti pengeluar produk lain. Ujian semula dijalankan oleh Shaklee untuk mengesahkan Sijil Analisis adalah tepat.
  8. Shaklee komited untuk mengelakkan penggunaan rasa pemanis, tiruan dan bahan pengawet tambahan. Bahan mentah juga tidak menggunakan yang telah diubahsuai secara genetik (GMO).
  9. Shaklee membangunkan banyak piawaian dan protokol pengilangan yang sekarang dikenali sebagai Amalan Pengilangan Baik (GMPs).
  10. Prestasi produk dibuktikan secara berterusan melalui :
  • Lebih 100 penerbitan saintifik , lebih 90 darinya diulas di dalam jurnal
  • Landmark Studies satu-satu kajian seumpamanya pernah dijalankan oleh pengeluar supplemen. Kajian menunjukkan bahawa orang-orang yang mengambil suplemen Shaklee sepanjang tempoh 20 tahun yang mempunyai kesihatan yang ketara yang lebih baik daripada orang yang menggunakan suplemen jenama lain atau tidak mengambil suplemen langsung.
  • Produk Shaklee digunakan oleh atlet untuk memenangi 125 pingat dalam pelbagai kejohanan
  • Produk Shaklee digunakan oleh peneroka dunia,  7 “Greatest Adventures of All Time,” dan  produk rehidrasi khas (dipanggil Astro-Ade ) digunakan angkasawan denganNASA
  • Berjaya membuat pencapaian dan anugerah dalam bidang kepimpinan dan tanggungjawab alam sekitar

*kenyataan oleh Dr Jamie McManus, MD, FAAFP Pengerusi Hal Ehwal Perubatan, Sains Kesihatan dan Pendidikan untuk Shaklee Corporation

Jangan ragu-ragu lagi.. pilihlah Shaklee sebagai jenama suplemen dan vitamin anda... Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...