Testimoni : Kebaikan vitamin Shaklee untuk ibu menyusu

Alhamdulillah, hampir 23 bulan saya menyusukan Naufal. Walaupun Nabil dulu saya menyusukan juga hingga 26 bulan, memang rasa perbezaannya.

Saya tak nafikan, tanpa supplement ibu masih mampu menyusukan anak eksklusif asalkan mereka apply konsep penyusuan yang betul - saya dah lalui semasa susukan Nabil tanpa sebarang supplement. Saya cuma makan makanan yang menggalak susu bagi diri saya seperti ulam-ulaman, oat, minum horlick dan air longan. Masa tu saya betul2 skeptikal dgn supplement sbb saya rasa mahal dan sume zat2 yang saya perlu boleh dapat dari diet harian saya.

Kemudian, masa menyusukan Naufal saya ambil keputusan ambil supplement SHAKLEE. Perbezaan yang saya alami :

♥ saya tak rasa cepat letih lagi, masih bertenaga untuk uruskan rumahtangga lepas balik kerja

♥ jarang jatuh sakit - saya mudah kena gastrik dan sakit kepala sebelum ni

♥ semakin kurang masalah rambut gugur dan kebas2 badan

♥ maintain supply - masih dapat amount EBM yang sama sejak 1+tahun lepas

♥ bonus - improve appearance, confident level and maintain body weight

Supplement SHAKLEE yang saya amalkan sejak hampir 2 tahun ni ialah :

  • Vitalea (Multivitamin with iron) : Membekalkan keperluan asas kesemua 12 jenis vitamin dan 9 mineral yang diperlukan ibu menyusu dengan tambahan zat besi
  • B-Complex : Membantu ibu menyusu menenangkan dan mengelakkan stress serta keletihan yang boleh mengganggu penghasilan susu
  • Vitamin C : Membantu ibu menyusu meningkatkan imun tubuh
  • Alfalfa Complex : Membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu
  • Ostematrix (Kalsium-Magnesium) : Menggantikan kalsium dalam badan ibu yang menyusu, mengurangkan risiko osteoporosis
  • Energizing Soy Protein : Membantu penghasilan sel hidup yang terdapat dalam susu ibu, memberi tenaga kepada ibu menyusu
Jika anda ibu menyusu, jangan pandang remeh dengan kepentingan mengambil supplemen. Jangan anggap supplemen tujuannya adalah untuk memperBANYAKkan susu ibu. Itu sememangnya tidak benar! Supplement sebenarnya membantu badan ibu lebih bersedia untuk menghasilkan susu, selain membantu mengisi kekurangan nutrien yang biasa berlaka di kalangan ibu-ibu menyusu...

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan!
 ZETI HAFIZA ZAKARIA 
Shaklee Independent Distributor 
ID : 854120
 +6019 936 6681 
www.facebook.com/bigsmilezone 
bigsmilezone@gmail.coml;

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...